Den professionelle medarbejder

Den professionelle medarbejder

Den professionelle medarbejder

Hold

Der er pt. ingen hold udbudt til dette kursus.

Tilmeld dig KURSUSAGENTEN et andet sted på siden og modtag en email når der oprettes nye hold.

Vil du hellere tale med et rigtigt menneske?
Det forstår vi godt 😊
Hvis du indtaster dit telefonnummer, så ringer vi dig op og hjælper dig videre.

Serviceorienteret adfærd, konflikthåndtering og kommunikation


Få selvindsigt og udsyn, der styrker dine kompetencer inden for kommunikation, adfærd og samarbejde i dit daglige arbejde.

’Den professionelle medarbejder’ er en kursuspakke sammensat til dig, der arbejder med mennesker i forskellige sammenhænge og har brug for redskaber til effektiv kommunikation, samarbejde og konflikthåndtering.
 
Kurset varer i alt 14 dage og er fordelt over 5 moduler.
 

Hvad lærer du på kurset?

På kurset bliver du rustet til at tackle udfordringer, bidrage positivt til arbejdsmiljøet og levere en professionel serviceoplevelse både internt og eksternt.

Du opnår en dybere forståelse af, hvordan din adfærd og dine handlinger er koblet til virksomhedens værdier og omdømme.

Med fokus på trivsel får du redskaber til at bryde med ’brok-kultur’ og i stedet kunne styrke den gode kommunikation, samarbejdet, forståelsen og den faglige stolthed internt i virksomheden.

Du får indsigt i teamudvikling, oplæring og værdibaseret ledelse, og du lærer effektive samtaleteknikker, som er gavnlige i samspillet med kolleger og kunder.

Efter kurset har du værdifulde færdigheder, som kan bruges i enhver professionel arbejdssituation, især inden for servicebranchen eller i virksomheder med fokus på kundeinteraktion.
 

Uddan dig på AMU SYD i Kolding

Kurset ’Den professionelle medarbejder’ afholdes på AMU SYD i Kolding, hvor du nemt kommer til i bil eller med offentlig transport. Der er gratis parkering lige ved døren.
Info om fag
44853 - Kommunikation og konflikthåndtering - service

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser.

Beskrivelse: Deltageren kan skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og mellem konfliktfremmende og -dæmpende adfærd og kan anvende dette gennem sin personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser.
Endvidere kan deltageren anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, som fx kunder, patienter, beboere m.v. Der ud over kan deltageren udvise forståelse for krisereaktioner.
Endelig kan deltageren anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres liv- og arbejds-situationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.

Fagnummer: 44853 Kommunikation og konflikthåndtering - service Varighed: 3 dage Pris for ikke højtuddannet ansat: DKK 624,00 Pris for ledig eller højtuddannet ansat: DKK 2.202,25
45363 - Kunde/leverandørforhold for operatører

Målgruppe: Kurset er udviklet til ufaglærte og faglærte der har eller søger arbejde i industrien.

Beskrivelse: Efter gennemført kursus kan deltageren:
Med baggrund i viden om 'kunde- og leverandørforholdet' i kvalitetsstyrings sammenhænge i virksomheden anvende personlige/faglige ressourcer til at skabe forbedringer af de produkter/ydelser der leveres.

Informere og kommunikere korrekt i kunde- og leverandørsammenhæng med baggrund i viden om egne grænseflader til såvel interne som eksterne kunder og leverandører.

Fagnummer: 45363 Kunde/leverandørforhold for operatører Varighed: 1 dag Pris for ikke højtuddannet ansat: DKK 208,00 Pris for ledig eller højtuddannet ansat: DKK 789,95
45622 - Medarbejdernes personlige ressourcer i jobbet

Målgruppe: Kurset er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i industrien.

Beskrivelse: Efter gennemført kursus kan deltageren:
Ud fra virksomhedens mål skriftligt formulere en personlig vision og handlingsplan for sit eget merbidrag i virksomheden i forbindelse med nye arbejdsopgaver, nye samarbejdsformer og nye samarbejdspartnere.
Med baggrund i virksomhedens vision, strategi og mål for en selvstyrende gruppe medvirke til sikring af kundefokus i alle arbejdsopgaver.
I samarbejde med kollegaer identificere, prioritere og vælge den handlingsstrategi, der bedst videreudvikler et velfungerende team.

Fagnummer: 45622 Medarbejdernes personlige ressourcer i jobbet Varighed: 4 dage Pris for ikke højtuddannet ansat: DKK 832,00 Pris for ledig eller højtuddannet ansat: DKK 2.853,00
49376 - Samarbejde i teams

Målgruppe: Kurset er udviklet til ikke faglærte og faglærte, som arbejder i virksomheder, der anvender teams.

Beskrivelse: Efter gennemført kursus har deltageren:
Viden om, hvilke forhold der får teamet til at fungere optimalt.
Redskaber til at forbedre samarbejdet gennem teambuilding og til at udvikle teamet i fællesskab, fx samarbejdsøvelser, rolleprofiler, organisering i teamet, feedback og kommunikation samt opstilling af mål for teamet.

Efter gennemført kursus kan deltageren:
Medvirke til at forbedre det interne samarbejde i teams.
Medvirke til at samarbejdet sigter i mod teamets mål og resultater.

Fagnummer: 49376 Samarbejde i teams Varighed: 2 dage Pris for ikke højtuddannet ansat: DKK 416,00 Pris for ledig eller højtuddannet ansat: DKK 1.551,50
40373 - Sidemandsoplæring

Målgruppe: Medarbejdere, der foretager sidemandsoplæring.

Beskrivelse: Deltageren kan efter gennemført uddannelse anvende oplæringsmetoder, oplæringsmaterialer og kommunikation, til at oplære andre. Deltageren forstår også betydningen af sin kollegas kompetencer og indlæringsstil i forbindelse med oplæringen og kan anvende denne viden i sin oplæring af den enkelte.

Fagnummer: 40373 Sidemandsoplæring Varighed: 2 dage Pris for ikke højtuddannet ansat: DKK 416,00 Pris for ledig eller højtuddannet ansat: DKK 1.551,50
45368 - Værdibaserede arbejdspladser

Målgruppe: Kurset er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i industrien.

Beskrivelse: Efter gennemført kursus kan deltageren:
På baggrund af værdibaseret ledelse og kendskab til virksomhedens interessenter medvirke til at udvikle, formulere og implementere virksomhedens værdier.
Med henblik på at sikre sammenhæng imellem virksomhedens værdier, visioner og mål agere som værdiagent, herunder virke som kultur- og værdiformidler inden for eget arbejdsområde.

Fagnummer: 45368 Værdibaserede arbejdspladser Varighed: 2 dage Pris for ikke højtuddannet ansat: DKK 416,00 Pris for ledig eller højtuddannet ansat: DKK 1.402,20