Kommunikation og konflikthåndtering - kirkegårdsansatte

6 ugers jobrettet
Hold
05-01-2022
Kommunikation og konflikthåndtering - kirke
C F Tietgens Vej 6 6000 Kolding
3 dage Daghold
12-01-2022
Kommunikation og konflikthåndtering - kirke
Snepsgårdevej 20 6760 Ribe
3 dage Daghold
Kursusinformation

Mødet med mennesker i sorg på kirkegården

Oplever du også et dilemma som medarbejder på kirkegården?
Hverdagen på kirkegåden er en blanding af praktiske opgaver, som skal nås inden for en bestemt tid, og samtidig er der mange besøgende på kirkegården, som gerne vil have din opmærksomhed?
 
Synes du at det kan være svært at få de 2 ting til at spille sammen i det daglige arbejde?

På dette kursus, lærer du at tackle dilemmaet med at have et arbejde at passe, samtidig med at du gerne vil tage dig godt af de besøgende på kirkegården.
 
På kurset lærer du

  • menneskelig forståelse for andres situation, konflikthåndtering og aktiv lytning
  • at afkode kropssprog og betoning samt fremme den aktive lytning
  • at håndtere den indre konflikt, som opstår, når du er i dilemmaet, og lærer at træffe det rette valg i kommunikationen
  • at forstå den besøgendes sorg, som måske til tider optræder som konfliktsøgende.

Medbring gerne et eksempel fra din hverdag, som kan inddrages i undervisningen. Kurset foregår hos AMU SYD i Kolding uden overnatning, og der vil derfor være rum til refleksion mellem kursusdagene.
 
Både for erfarne og nye i faget

Kurset er både for dig, som er ny i faget, og dig der ønsker nye redskaber, eller som har brug for ny viden og inspiration.

Vi veksler mellem teori og praktiske opgaver.

Vil du give dig selv og kirkegårdens gæster en chance for en god oplevelse, når de er på besøg på kirkegården?

Tilmeld dig kurset "Kommunikation og konflikthåndtering for kirkegårdsmedarbejdere".

Kursusinfo

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser.

Beskrivelse: Deltageren kan skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og mellem konfliktfremmende og -dæmpende adfærd og kan anvende dette gennem sin personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser.
Endvidere kan deltageren anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, som fx kunder, patienter, beboere m.v. Der ud over kan deltageren udvise forståelse for krisereaktioner.
Endelig kan deltageren anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres liv- og arbejds-situationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.

Fagnummer: 44853 Kommunikation og konflikthåndtering - service Varighed 3 dage AMU-pris: DKK 378,00 Pris uden for målgruppe: DKK 1.974,20
Kursusagent
Modtag en e-mail når der oprettes nye hold på dette kursus!
Denne side er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og betingelser.
Ane Pedersen
Kursussekretær
Skriv en besked
Denne side er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og betingelser.

Information

• Der gennemføres test på kurset.
• There will be at test at the end of every course.
• Am Ende des Kursus wird ein Test durchgeführt.

Samlet kursuspris
AMU-Pris
DKK 378,00
Uden for målgruppen
DKK 1.974,20