Kommunikation og konflikthåndtering - kirkegårdsansatte

Hold
Vi har desværre ingen planlagte hold på dette kursus.
Tilmeld dig KURSUSAGENTEN og modtag en e-mail når der oprettes nye hold...
Det siger kursisterne
Tavshed er en del af at være aktivt lyttende
Sanne, kursist
Den største forandring, kurset har givet mig, er måden at være afventende på, når andre mangler ordene - det er ikke altid pinlig tavshed. Men det er faktisk en del af at være aktivt lyttende.
Kursusinformation

Mødet med mennesker i sorg på kirkegården

Oplever du også et dilemma som medarbejder på kirkegården?
Hverdagen på kirkegåden er en blanding af praktiske opgaver, som skal nås inden for en bestemt tid, og samtidig er der mange besøgende på kirkegården, som gerne vil have din opmærksomhed?
 
Synes du at det kan være svært at få de 2 ting til at spille sammen i det daglige arbejde?

På dette kursus, lærer du at tackle dilemmaet med at have et arbejde at passe, samtidig med at du gerne vil tage dig godt af de besøgende på kirkegården.
 

På 3 dage lærer du
  • om menneskelig forståelse for andres situation, konflikthåndtering og aktiv lytning
  • at afkode kropssprog og betoning samt fremme professionel dialog
  • at håndtere den indre konflikt, som kan opstå i dig, og træffe det rette valg i kommunikationen
  • at forstå de besøgendes sorg og få kendskab til grundfølelsernes indvirkning på kommunikationen.

Medbring gerne et eksempel fra din hverdag, som kan inddrages i undervisningen. Kurset foregår hos AMU SYD i Kolding uden overnatning, og der vil derfor være rum til refleksion mellem kursusdagene.

 
Både for erfarne og nye i faget

Kurset er både for dig, som er ny i faget, og dig der ønsker nye redskaber, eller som har brug for ny viden og inspiration.

Vi veksler mellem teori og praktiske opgaver.

Vil du give dig selv og kirkegårdens gæster en chance for en god oplevelse, når de er på besøg på kirkegården?

Tilmeld dig kurset "Kommunikation og konflikthåndtering for kirkegårdsmedarbejdere".

Kursusinfo

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser.

Beskrivelse: Deltageren kan skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og mellem konfliktfremmende og -dæmpende adfærd og kan anvende dette gennem sin personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser.
Endvidere kan deltageren anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, som fx kunder, patienter, beboere m.v. Der ud over kan deltageren udvise forståelse for krisereaktioner.
Endelig kan deltageren anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres liv- og arbejds-situationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.

Fagnummer: 44853 Kommunikation og konflikthåndtering - service Varighed: 3 dage Pris for ikke højtuddannet ansat: DKK 384,00 Pris for ledig eller højtuddannet ansat: DKK 1.999,40